מה זה ?erp

ERP

אם תהיתם לעצמכם מה זה erp אנו כן כדי לתת הסבר בנושא.Erp (Enterprise Resource Planning) זו בעצם תוכנה ארגונית העוזרת בניהול כל משאבי הארגון. בין המשאבים שניתן לנהל בעזרת התוכנה ניתן למצוא משאבי אנוש, לוגיסטיקה, כספים, שיווק, תפעול ועוד. בשונה משיטות ניהול אחרות, erp מאגדת בתוך ממשק אחד את כל נתוני המשאבים מה שמאפשר גישה יעילה למידע במקום אחד.

איזה שימוש יכולים לעשות ארגונים ב- erp בפועל?

בעבר כל אחת ממחלקות חברות או ארגונים הייתה צריכה לקבל תוכנה שפותחה באופן ייחודי לה. מצב זה גרם לכך שבמידה ומחלקת משאבי אנוש הייתה צריכה להעביר מידע אל מחלקה אחרת, היה צורך בהוצאת דו"ח מודפס (או במייל) ועובדי המחלקה שמקבלים את הנתונים היו צריכים להזין את הנתונים באופן ידני במערכת של מחלקתם.

יתרונות השימוש ב- erp

כאמור, erp מאפשרת למחלקות שונות בחברה לתקשר אחת עם השנייה ביעילות ומהירות רבה יותר. דבר זה מאפשר חסכון גדול בזמנם של העובדים. בנוסף, מכיוון שאין צורך לייצר תוכנה נפרדת לכל אחת ממחלקות החברה, ניתן להקים תוכנה אחת שיכולה לענות על צרכי כל המחלקות כך שישנו חסכון נוסף בפיתוח. כמו כן תוכנות erp  מאפשרות למשתמשים גמישות מסוימת כך שניתן להוסיף שדות ולהתאים את המערכת לצרכיהם. בנוסף, ניתן להפיק מין התוכנה דוחות תקופתיים על מנת מכלל מחלקות החברה בעבור מנהלי המחלקות ומנהלי החברה.

יישום erp

ראשית יש לבצע תכנון וניתוח מעמיק של צרכי הארגון מתוכנה זו. ניתוח מעמיק זה הינו לצורך הגדרת הצרכים מתוכנת ה-erp  על מנת לבחור בתוכנה שכוללת את כל האופציות הרלוונטיות. בהגדרה זו ניתן לבדוק לדוגמא האם ישנו צורך בתוכנה בינלאומית או שתוכנה מקומית מספיקה. כמו כן יש להגדיר מה ייחשב כהצלחה מבחינת יישום השימוש ב- erp על ידי החברה או הארגון על מנת לפתח את התוכנה להגעה ליעד זה. כמו כן במהלך פיתוח התוכנה יש לתת למשתמשים העתידיים בתכונה מהחברה להשתמש בגרסאות המוקדמות של ה- erp על מנת להתאים את התוכנה לצרכי הארגון ועל מנת לשפר ולפתח את התוכנה על הצד הטוב ביותר. למידע נוסף אודות התוכנה היכנסו לאתר https://www.rotlein.co.il/.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בניית אתרים – הדבר הכי חשוב לדעת
פיתוח אתרים הוא מונח רחב המתייחס לתהליך של עיצוב, פיתוח ותחזוקה של יישומי אינטרנט. פיתוח אתרים קיים...
קרא עוד »
יונ 30, 2022
החלפת צילינדר בדלת – לא צריך לשלם מחיר מופרז
מעוניינים לבצע החלפת צילינדר בדלת ולהיות בטוחים שבעל המקצוע לא יגבה על כך מחיר מופרז? כדי שבאמת תשיגו...
קרא עוד »
אפר 01, 2021
בניית קישורים איכותיים – מה חשוב לדעת?
קידום אתרים בשיטה האורגנית מחייבת תמיד בניית קישורים! ההסבר פשוט – ככל שאתרים נחשבים יותר מפנים אל...
קרא עוד »
ספט 11, 2021