קידום ממומן – האם זה רלוונטי עבורנו?
אחת מאופציות הקידום שעומדות לרשותנו באינטרנט, הוא קידום ממומן דרך פרסום בגוגל, בין אם זה במנוע החיפוש ובין אם זה ברשת הפרסום שהיא בנתה במגוון רחב של אתרים. הרעיון הוא, אם אנחנו רוצים לפרסם את האתר שלנו, מוצר או שירות, אז אנחנו יכולים לשלם סכום מסוים על פי ערך הביטוי, ולפרסם מודעה שתופיע במקום בולט.
היתרון של פרסום כזה, הוא מאפשר לנו לקבל חשיפה גדולה ומיידית, מבלי שנצטרך לבצע את כל התהליכים של קידום אורגני, קרי מבלי שנצטרך לשנות את האתר ולהתאים אותו לכללים של גוגל. החיסרון של פרסום זה, גוגל דואגת להדגיש שמדובר במודעה וכן זה עולה כסף, על פי תמחור שנעשה בהתאם לפופולאריות של הביטוי.
כאן עולה שאלה, האם זה רלוונטי עבורנו ובאילו תנאים. לפני שנענה על כך, חשוב להדגיש שקמפיין ממומן חייב להיות חלק מתוכנית פרסום מלאה ורחבה לאתר האינטרנט שלנו. כלומר, אנחנו לא יכולים להתייחס אליו בנפרד מקמפיינים ארים. בין היתר, בגלל העובדה שהוא לוקח חלק לא מבוטל מהתקציב שלנו.
האם נכון לנו לעשות קמפיין ממומן?
התשובה היא כן באופן עקרוני, אך עלינו להקפיד ולעשות את זה בצורה נכונה. כלומר, אנחנו צריכים לדעת מה בדיוק אנחנו רוצים לפרסם דרך הקמפיין, באילו כלים להשתמש וכמובן, עלינו לבחון את התוצאות לאורך זמן, על מנת שנוכל להיות בטוחים שבאמת אנחנו מצליחים לעמוד ביעדים שלנו.
אנחנו צריכים לעשות קמפיין ממומן, כשיש לנו רצון לפרסם דברים באופן מיידי, מוצרים, שירותים, אירועים או כל דבר אחר, וכן זה יכול להתאים לנו אם אנחנו לא אתר מספיק חזק ואנחנו רוצים לקבל חשיפה מיידית. זה יכול לתת לנו אפשרות לדחוף את האתר קדימה.