הפקת סרט תדמית מקצועי שמספר את הסיפור הייחודי של העסק – איך להרים את המיתוג שלך לשחקים בלי הרגשה של PowerPoint משעמם?
אם הייתי צריך לסכם בבת אחת למה סרט תדמית של אדר ענקי סרט תדמית עדיף על פלאייר צבעוני או טעימות במשרד, הייתי אומר: כי הוא מספר סיפור. סיפור עם רגש, עם דרמה, עם רגעים שגורמים ללקוח להתחבר – לא רק להבין.
אבל איך מפיקים סרט כזה? איך הופכים את הלוגו והמסרים לקטע שמרגיש חי, אמיתי, ומדליק? בוא נדבר על זה, שלב אחרי שלב.
למה בכלל סרט תדמית? 5 סיבות שיגרמו לך לקום מהמשרד מהר יותר
– קליטה כפולה – לא רק מילים, גם תמונות וקולות. בזכות זה המסר נחרט בראש.
– אמינות ברמה אחרת – כשאני רואה אנשי צוות מדברים, מרגישים את החברה, אני מאמין.
– נגיעה רגשית – לפעמים הלקוח רוצה להרגיש שייכות. סרט טוב יודע לשכנע "אתה חלק ממשהו".
– שיווק שמדבר לכולם – משתמשי מדיה חברתית, מכירות, שיווק – כולם מקבלים כלי חזק.
– קל לשתף – מה שיהיה לך סרט מקצועי, הוא יטוס ברחבי הפידים ויגיע לכל מקום.
איך מספרים סיפור בלי להשתגע? 3 שלבים קלים שישדרגו לך את התוצאה
- למצוא את הייחודיות – למה העסק שלך שונה? מה הסיפור שמסתתר מאחורי המוצר או השירות? זה לא "אנחנו הכי טובים", זה "איך הגענו לכאן", "מי באמת עומד מאחורי זה", "מה מניע אותנו להצלחה".
- להגדיר את הקהל – מי הולך לראות? מה מעניין אותו? אז אפשר להתאים את השפה, הקצב, ואפילו המוזיקה. עולם המדיה לא שווה משהו שהקהל לא רוצה.
- לבנות תסריט כמו סרט הוליוודי – יש התחלה (מה הכאב/הבעיה), אמצע (איך פתרנו אותה), סוף (התוצאה, ההצלחה, החלום שהגשמנו).
בלי טכניקות יומרניות – פשוט סיפור אמיתי, טוב ועשוי היטב.
5 טעויות שיכולות להרוס סרט תדמית – ואיך להימנע מהן
– לא להגדיר מטרה ברורה – אם לא יודעת מה אני רוצה להשיג, אף אחד אחר לא ידע.
– סרט ארוך מדי – העולם כבר קצר ב-30 שניות, אין צורך יותר.
– לספר הכול – נכון, יש הרבה, אבל לבחור את העיקר ולהתמקד.
– לא להשתמש באנשים אמיתיים – גיבורי הסיפור אמורים להיות האנשים שמאחורי העסק.
– לשכוח קריאה ברורה לפעולה – מה בדיוק אנחנו רוצים שהצופה יעשה אחרי הסרט?
איך עושים את זה נכון? כמה טיפים ש… אפשר להתאהב בהם
– עבוד עם צוות יוצר מקצועי ולא רק עם חבר ש"מתעסק בעריכה".
– השתמש בצילומים איכותיים, אבל גם בהבעות טבעיות.
– המוזיקה מהתפאורה הקולית – תבחר כזו שתייצר אווירה מתאימה, לא רק סתם "נגינה נעימה".
– הפוך את סרטי תדמית לעסקים קטנים עם אדר ענקי – 60-90 שניות לרוב זה ה"אולטימטיבי".
– תלבש את המסר בתבנית ויזואלית שעובדת בכל פלטפורמה – מסכים קטנים, גדולים, סלולר, רשתות חברתיות וכו'.
כמה שאלות ותשובות שחוסכות לך שנים של ניסוי וטעיה
איך לבחור את התסריטאי הנכון לסרט?
חפש מישהו שמבין את התחום, שיודע לשאול שאלות טובות ולא רק לכתוב שורות יפות.
האם חובה להשתמש בשחקנים מקצועיים?
לא תמיד. לפעמים עובדי החברה או הלקוחות עצמם הכי אותנטיים.
כמה זמן תהליך ההפקה אמור לקחת?
תלוי בגודל הפרויקט, אבל בין 2-4 שבועות עד קבלת גרסה סופית זה גג מומלץ.
מה התקציב הממוצע לסרט תדמית מקצועי?
מגוון רחב. מהחל כמה אלפי שקלים לסרט מאוד בסיסי ועד עשרות אלפים לסרט עם הפקה מורכבת.
איך להפיץ את הסרט כדי שיגיע ליותר אנשים?
למקסם נראות ברשתות חברתיות, לשלוח ללקוחות קיימים, לשלב את הסרט באתר וליצור אירועים בהם מציגים אותו.
מדוע הפקה איכותית של סרט תדמית מחזירה את עצמה פי כמה?
בעולם של היום, השוק מפוצץ במסרים. להיבלט לא מספיק. צריך להיתפס כלקוח רציני ומושקע. סרט תדמית מקצועי, עם סיפור שמדבר לקהל, עושה בדיוק את זה.
השקעה בסרט טוב היא לא בזבוז, היא יצירת נכס שיווקי שישמש אותך שנים רבות. מעבר לכך, זה משדר מקצועיות, אמינות, ותחושה שאתה לא איזה מצב זמני – אתה כאן כדי להישאר ולהצליח.
ואיך הקסם קורה? כשמציגים בסרט את האנשים האמיתיים, את החלומות והאתגרים שהעסק עבר, זה הופך את העסק שלך ליותר אנושי, וזמין ללקוח. הוא לא קונה רק מוצר, הוא מצטרף לקהילה.
אז בפעם הבאה שאולי תחשוב "סתם סרט תדמית", תזכור – הוא הרבה יותר מזה. הוא אחת הדרכים הכי חכמות שלך להפוך לחלק מסיפור שמרגש ומושך את הלקוחות שלך.
אל תתפשר על הפקה, אל תוותר על המסר, ותראה איך העסק שלך עולה כמה רמות למעלה – כי לא כל סרט תדמית הוא שווה, אבל כל סרט טוב הוא זה שגורם לכולם לדבר עליך.