למה כל עסק חייב שיקשרו אליו לאתר?
כיום לכל עסק כמעט יש אתר ואם הוא השקיע כבר באתר סביר להניח שהוא ירצה גם להשקיע בפרסום האתר וקבלת גולשים שיהיו גם לקוחות פוטנציאליים של העסק. קידום אתרים אורגני היא אחת מטכניקות הפרסום המובילות אם לא המובילה שבהן ובלא קשר להשקעה בפרסום ממומן או טכניקות פרסום אחרות, טוב להשקיע גם בקידום האורגני של האתר בטווח הארוך או לפחות לבצע כמה פעולות בסיסיות על בסיס חודשי כדי לעזור לאתר להתקדם במעלה תוצאות החיפוש בגוגל. אחת מאותן הפעולות היא לייצר קישורים לאתר.
החשיבות של קישורים לכל בעל אתר
הקישורים היו מאז ומתמיד (ושרדו כך עד היום) חלק בלתי נפרד מכל הליך קידום אורגני. אפילו חלק משמעותי אם תרצו. גוגל מתייחסת לקישורים מרחבי הרשת כמעין המלצות המגיעות לאתר. בעבר מקדמי אתרים ובעלי אתרים היו משקיעים זמן רב ומשאבים כדי לקשר מכל מקום אפשרי לאתר שלהם, כולל מאתרים חסרי ערך ותוכן, חוות קישורים ואתרים המלאים בספאם.
לאחר עדכון פינגווין של גוגל לפני כמעט עשור גוגל החלה לייחס חשיבות לאיכות הקישורים ולא רק לכמות שלהם. על כן אתרים רבים נפגעו כתוצאה מכך ואילו אתרים אחרים שהשקיעו בקבלת קישורים מאתרים נחשבים ואיכותיים נסקו.
איזה קישורים כדאי לקבל מרחבי האינטרנט?
חשוב לקבל קישורים אמינים וטובים. גם אם האתרים הם ברמות איכות שונות ולא תמיד הקישורים הם מאתרים מובילים או גדולים בהכרח, חשוב שהקישור יהיה אמין. הכוונה היא לקישור שיוצא באופן טבעי מתוך מאמר או בסוף מאמר ולא בקישור מתוך פוטר של אתר מסוים למשל. קראו בהרחבה על קידום אתרים לעסקים!
איך משיגים קישורים לאתר?
יש הרבה דרכים להשיג קישורים לאתר כמו יצירת שת"פ עם אתרים אחרים, העלאת מאמרים לאתרי מאמרים, הרשמת האתר שלנו לאינדקסים שונים (עדיף אינדקסים איכותיים), שיתוף האתר שלנו ברשתות החברתיות, רכישת כתבה עם קישור באתרים מובילים, מקומונים, מגזינים, אתרי תמיכה ואתרי נישה של משרדי פרסום שמתחזקים היטב את האתרים הללו ועוד.