ניהול מוניטין ברשת
אם יש משהו שכל בעל עסק (וכל אדם) חייב להתייחס אליו במלוא הרצינות, הוא ניהול מוניטין ברשת. הרשת מוצפת בשלל כתבות, דיונים, מאמרים ומידע, כשבין היתר, סביר להניח שתוכלו למצוא מידע על העסק שלכם או עליכם באופן אישי. בחלק מהמקרים, המידע ברשת אינו משרת אתכם לטובה, משום שמדובר בפרסום שלילי. מה עושים? ריכזנו עבורכם מידע חיוני בנושא.
תארו לכם שחיפוש שמכם או שם העסק שלכם בגוגל יניב תוצאות שליליות, החל מכתבי אישום, שיימינג בפורומים ציבוריים או ביקורות שליליות על העסק או המוצר שלכם. אם לרגע חשבתם שניהול מוניטין ברשת רלוונטי רק לבעלי עסקים, הרשו לנו לספר לכם שכל אדם באשר הוא, עלול לגלות יום אחד מידע מביך או שלילי שנכתב עליו באינטרנט. מדוע זה רלוונטי עבורכם? ובכן, מספיק שתרצו לגשת לראיון עבודה חשוב והמראיין יחפש את שמכם בגוגל ויגיע לתוצאות הללו, או לחלופין, תרצו לרכוש רכב ובעל הרכב ימצא פרסומים שליליים שקשורים אליכם. כיום, חיפוש ברשת אינו שמור רק לבעלי עסקים, אלא לכל אדם, ולכן המאמר הזה רלוונטי לכולם.
כיצד ניתן לנהל את המוניטין שלנו ברשת?
הנראות שלנו ברשת חשובה ומשמעותית, ולכן רצוי שנשמור על מוניטין חיובי ונימנע מפרסומים שליליים. הפרסומים הללו עשויים להימצא בגוגל, ברשתות החברתיות, בפורומים ציבוריים ואפילו בטוקבקים לכתבות חדשותיות.
דחיקת תוצאות שליליות
כיום, כולם מחפשים את כולם בגוגל, ולכן חשוב להקליד את שמכם או שם העסק במנוע החיפוש, על מנת לראות אילו תוצאות מופיעות (עשו זאת באמצעות חלון גלישה בסתר). יש מגוון רחב של טיפים למחיקת אזכורים שליליים בגוגל, כשניתן לקרוא בהרחבה אודות הנושא בקישור הבא:
https://www.idanbenor.co.il/blog/online-reputation-management/
פה נעצור לציין שאם מדובר בלא מעט אזכורים שליליים, כדאי להיעזר בשירותיו של מקדם אתרים בגוגל, על מנת שיוכל לסייע לכם לדחוק הצדה את התוצאות השליליות, ולהעלות למיקומים הגבוהים תוצאות חיוביות ורלוונטיות. כמו כן, מקדם אתרים יוכל לסייע לכם לפרסם מאמרים חיוביים באתרי חדשות גדולים, מה שיסייע לתהליך באופן ניכר. אגב, תמיד ניתן לפנות לבעל האתר ולבקש להסיר את הפרסום, לא תמיד תקבלו תשובה חיובית, אבל בהחלט שווה לנסות.
ומה לגבי פייסבוק?
הרשת החברתית פייסבוק, היא בין הרשתות החברתיות הנפוצות והמוכרות ביותר. אחד הדברים החשובים ביותר שרצוי לעשות הוא להקים עמוד פייסבוק עסקי. כדאי לציין את שם העסק מספר פעמים בתוך העמוד, על מנת שחיפוש קצר בפייסבוק יאפשר לגולשים להגיע לעמוד שלכם. מומלץ לעקוב אחר קבוצות רלוונטיות בתחום, על מנת לזהות אזכורים שליליים של גולשים. תחילה, נמליץ לכם להגיב לפוסטים הללו באופן מאופק, כשכמובן חשוב לשמור על אדיבות כלפי כותב הפוסט. כמו כן, ניתן לפנות אל הגולש ולבקש שיסיר את הפוסט, כשניתן אף להציע תמריץ מסוים.
כן נציין שפייסבוק עוקבת אחר פוסטים פוגעניים, אבל לא כל מה שפוגעני בעיניכם, נכלל בהגדרות הארגון, ולכן חשוב לבצע את המעקב ולאתר פוסטים המכילים שיימינג עליכם או על העסק שלכם.
שנסכם?
כל אדם, ולא רק בעל עסק, חייב לשמור על מוניטין חיובי ברשת. יש לא מעט דרכים לניהול מוניטין, בין אם מדובר ברשתות החברתיות ובין אם מדובר במנוע החיפוש גוגל, כשניתן להיעזר בשירותיו של מקדם אתרים מקצועי. אמנם מדובר בתהליך שעשוי להיות מעט מאתגר, אבל הוא בהחלט שווה את זה.