אופטימיזציה של אתר לקידום

אופטימיזציה של אתר לקידום

אופטימיזציה היא בעצם התאמה של האתר ושיפורו תוך עריכה פנימית בו. כאשר מדברים על אופטימיזציה של אתר לצרכי קידום, מדברים על ביצוע שיפורים שונים באתר כדי להתאים את האתר לצרכי קידום ולחוקי גוגל ומצד שני לשפר את חוויית המשתמש באתר עבור הגולשים. האופטימיזציה יכולה להיות עבודה טכנית ולא נעימה לפעמים אך מהנה, מאתגרת ומעניינת מצד שני ומקדמי אתרים שחיים ואוהבים את התחום יכולים אף ליהנות מהעבודה הזו: למצוא ליקויים באתר ולתקן אותם או לבצע באתר קיים התאמות שלא היו קודם ולראות אותו קופץ בדירוגים רק מעצם פעולה זו.

סידור כותרות ותגיות מטא:

חלק מהעבודה הטכנית שבהליך האופטימיזציה של האתר למנועי החיפוש תהיה לעשות סדר בכותרות ובתגיות באתר. הכותרות כלפי חוץ לרוב יהיו השורות הבולטות הנמצאות בראש המאמר (כותרת ראשית) ובמהלך עמוד התוכן עצמו (כותרות משנה). יש גם כותרות בתפריטים השונים באתר. ברמת הקוד של האתר הכותרות הללו יסומנו בשורת קוד H1 עד H6 כאשר לכל עמוד יש כותרת H1 אחת והיא החשובה ביותר. לאחריה כותרות H2 יהיו החשובות ביותר וכך הלאה כאשר לכותרות H6, שלמעשה כמעט ולא משתמשים בהן, דרגת החשיבות הנמוכה ביותר מבחינת היררכיית התוכן של האתר שלכם.

תגיות מטא יהיו תגיות שתצטרכו לבצע בהן התאמות באתר: לדוגמה מטא טייטל יהיה הכותרת של העמוד וזו שתופיע גם בעמוד התוצאות של מנועי החיפוש. מטא דיסקריפשן – שזה למעשה תגית התיאור של העמוד, תכלול שורה-שתיים של תיאור על העמוד והיא תופיע מתחת לכותרת בתוצאות החיפוש. בשני החלקים הללו מומלץ לשלב את הביטוי הראשי של המאמר שאתם רוצים לקדם באותו העמוד.

קישורים פנימיים:

משהו שרבים נוטים להזניח הוא קישורים פנימיים. כחלק מכל הליך אופטימיזציה של אתר לקידום כדאי לדאוג גם לקישורים הפנימיים באתר. אלו קישורים המקשרים בין עמוד אחד באתר לעמוד אחר שלכם באתר. לדוגמה: כאשר אתם רוצים להפנות גולש למאמר נרחב בתוך האתר שלכם בביטוי שהזכרתם במאמר מסוים. זכרו שגם פה צריך לבנות תמהיל קישורים טבעי ונכון ולא שכל העמודים באתר יקשרו לעמוד הבית או לאותו עמוד ספציפי.

אופטימיזציה לתמונות באתר:

כמעט בכל אתר יש תמונות ואם אין תמונות באתר שלכם כדאי להוסיף כאלה. בעיקר תמונת קאבר לכל פוסט באתר. באתרי מסחר אלקטרוני יש את תמונות המוצרים. באתרים של מסעדות או טייק הוואי את תמונות המנות בתפריט וכך הלאה. דאגו להשתמש בתגית ALT לכל תמונה באתר שלכם ואף להעניק תיאור קצר לכל תמונה. דאגו גם להפחית ממשקל התמונות באמצעות כלים שונים כדי להפחית עומס מהשרת ולשפר את מהירות הטעינה של האתר שלכם.

טפלו בתוכן רזה באתר:

קיבלתם עכשיו אתר לקידום? יש בו עמודים עם תוכן רזה? הכוונה היא לעמודים ובהם מעט תוכן? הוסיפו להם תוכן. הוספת התוכן גם תהיה חיונית מבחינת מנועי החיפוש שאין עמודי ספאם ריקים באתר וגם חיונית ללקוחות שלכם שיהיה להם מה לקרוא בהרחבה ולא ב2-3 שורות. זה גם יגדיל את ממוצע זמן השהייה באתר מה שיסייע לקידום האורגני של האתר גם כן. באתרי מסחר אלקטרוני עמודים רזים יכולים להיות עמודי המוצרים שבהם בעלי האתר רק מעלים תמונה – הוסיפו לה תיאור של פסקה או שתיים לתמונה ולמוצר, מפרט טכני שלו, מחיר ועוד.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שליטה בפיתוח אפליקציות מתקדם: למי זה מתאים ולמי כדאי לחשוב פעמיים
בתחום המהיר של פיתוח אפליקציות, שבו חדשנות היא שם המשחק, קידום הכישורים שלך הוא עיסוק ראוי לשבח....
קרא עוד »
נוב 01, 2023
עלות ניהול תוכן באתר
שירותי ניהול תוכן באתר צפויים לעלות בדרך כלל בין מאות שקלים ולהגיע עד אלפי שקלים. בדרך כלל שירות כזה...
קרא עוד »
פבר 24, 2021
איך משתמשים בשירותי מחשוב למוסדות
שירותי המחשוב למוסדות הם סוגי התוכנה והחומרה השונים המשמשים מוסדות לביצוע משימות שונות. מחשבים הפכו...
קרא עוד »
פבר 22, 2023