ירון מוראדי: הקשיבו לתחושות הבטן שלכם כי זה הניסיון שלכם שמדבר
יש כל כך הרבה נסיבות כשאתם צריכים לקבל החלטה בחברה. אחד הדברים שתמיד חשובים זה מה תחושת הבטן שלכם אומרת. הניסיון והאינטואיציות שלנו מייצרים את "תחושת הבטן". זה לא אומר שתקבלו החלטות נכונות כל הזמן, אבל להקשיב לתחושות הבטן שלכם זה חשוב ובהרבה מקרים ללמוד איך "להשתמש" בזה יכול לעזור לכם לקבל החלטות נכונות בחברה שלכם.
כפי שאומר יזם ההייטק ירון מוראדי, "הקשיבו לתחושות הבטן שלכם כי זה הניסיון שלכם שמדבר". מטבע הדברים יזמים שעוסקים בחדשנות נכנסים לתחומים שבהרבה פעמים הם עושים את דריסת הרגל הראשונה בשוק עם מוצר חדש. הרבה פרמטרים נכנסים לתהליך קבלת ההחלטות. הניסיון כמובן חשוב. יחד עם זאת, מבחינתי אינטואיציה היא מהותית מאוד ובהרבה מקרים אני סומך על תחושות הבטן שלי בין אם זה בגיוסים של אנשים לחברה, שיתופי פעולה ופגישות שגרתיות. אינטואיציה זה שריר שאני מעריך, על פי ירון.
בסביבה העסקית הדיגיטלית של היום, אנו מצפים לנתונים קשיחים ותוצאות מיידיות. החלטות של שבריר שנייה נתפסות כמעלה, בעוד שלבקש יותר זמן נחשב לפעמים כחולשה. עם זאת, מלבד ניתוחים אנליטים ממוחשבים, יש משאב נוסף שיזמים צריכים לקחת בחשבון: תחושות בטן או אינטואיציה. הסעיפים הבאים מסבירים מהן תחושות בטן ומדוע כדאי להקשיב להן. וגם כיצד לשלב אינטואיציה עם מחקר מעמיק כדי לקבל החלטות עסקיות חשובות.
מאיפה באות תחושות בטן?
חשבו על תחושות הבטן שלכם כמוצר של מערכת הניתוח של הגוף. כל יום אנו מוקפים בנתונים, כמו הבעות הפנים של אנשים אחרים ושיחות שאנו שומעים. הגוף שלנו למד לזהות סכנה, כוונות לא מזיקות ומידע אחר מהנתונים האלה. התוצאה היא אות או התראה המכונה אינטואיציה או "תחושת בטן". בין אם זה כאב ראש או בטן עצבנית, יזמים צריכים לקחת ברצינות את התחושות האלו בעת קבלת החלטות. זה לא וודו, זה הניסיון שלכם שמדבר.
קבלת החלטות עם נתונים מוגבלים
כיזם, תחושות הבטן שלך הן בעלות ערך אם אתה צריך לקבל החלטה עם נתונים מוגבלים או חלקיים. אולי אתה צריך לקבל החלטה מהירה ואין לך זמן לניתוח נתונים. או אולי אתה משיק מוצר חדשני שאין לא שוק מוכח.
אנשים עם ניסיון עסקי, למשל, עשויים לומר לך שמכשיר המטבח החדש שפיתחת לעולם לא יתפוס. אבל אתה מכיר באופן אישי בשלנים ביתיים רבים שמתלהבים מהמוצר. אתה מחליט לעקוב אחר תחושת הבטן שלך שאומרת לך להתקדם עם השקת המוצר.
שלב אינטואיציה עם הגיון
להקשיב לאינטואיציה שלך לא אומר להתעלם מסוגים אחרים של נתונים. אתה עדיין צריך לעשות את מחקר השוק שלך ולבדוק את ההתקדמות מול המספרים. אתה יכול לקזז את ההטיות וההנחות שלך על ידי התייעצות עם קבוצת יועצים מהימנים כגון מנטורים, עמיתים ועורכי דין שיכולים לספק מידע. זו עוד דרך לגבות את ההחלטות שלך עם כמה שיותר מחקר ונתונים.
לפעמים, ייתכן שתצטרך לשכנע אחרים בתחושות הבטן שלך. זה המקום שזה חשוב במיוחד ליזם לשלב אינטואיציה עם היגיון. ההחלטה שלך המבוססת על אינטואיציה עשויה להיראות לגיטימית יותר לאחרים אם תגבה אותה בנתונים או מחקר מקיף ככל האפשר.
קח את הזמן שאתה צריך
נראה היום שהחלטות צריכות להתקבל מהר מאוד כדי להדביק את הקצב וליצור יתרון תחרותי. יחד עם זאת, אנחנו צריכים זמן ומרחב כדי להקשיב לאינטואיציה. אם אפשר, קחו את הזמן לפני קבלת החלטה. הדרך הנכונה זה להשתמש באינטואיציה אבל לא כדי להפוך אותה לתהליך קבלת החלטות אימפולסיבי.
תהיה כנה עם עצמך
על פי ירון מוראדי, כשאתה מקשיב לאינטואיציה שלך, חשוב שתיהיה כנה עם עצמך. לעובדות ולמספרים עדיין יש מקום חשוב בתהליך קבלת ההחלטות. האם אתה עומד בסטנדרטים הגבוהים שלך? האם הגיע הזמן לשנות את האסטרטגיה? כיזם, אתה חייב להיות צנוע מספיק כדי להודות כשאתה טועה וללמוד מהטעויות שלך.
כשזה מגיע לקבלת החלטות לגבי הסטארט-אפ שלך, האינטואיציה שלך היא משאב בעל ערך. לאנשים רבים יהיו עצות עם כוונות טובות לגבי המוצר שלך. יחד עם זאת, אף אחד לא מכיר את החברה שלך טוב כמוך. תחושות הבטן שלך שם כדי לעזור לך לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור החברה שלך.