מה הוא התהליך המלא לבדיקת שימושיות

תהליך בדיקת שימושיות

אחת הבדיקות החשובות ביותר שיש לבצע על מנת לבחון חווית משתמש של מוצר, בטרם מוציאים אותו לשוק, זו בדיקת שימושיות. בעזרת בדיקה זו אפשר לקבל חוות דעת מקצועית עד כמה הממשק של המוצר, עד כמה כל תהליך העבודה איתו הוא נוח, פשוט וזמין.

על מנת לבצע תהליך מלא לבדיקת שימושיות, יש לעבור את כל השלבים מהתחלה ועד הסוף, כך נוכל לקבל תמונת מצב מלאה, נוכל לדעת בדיוק מה נכון ומה לא נכון, מה צריך לתקן ומה אפשר לשמור כמו שהוא.

לפני שנסביר על תהליך הבדיקה המלאה, חשוב להדגיש, שרצוי מאוד שתהליך הבדיקה יהיה חלק אינטגראלי מהעבודה, לא שונה מאפיון ועיצוב המוצר וחווית המשתמש, דברים שנעשים בטרם מתחילים לפתח ולייצר את המוצר באופן מסיבי. כך יהיה ניתן לפתור את כל הבעיות עוד בטרם התחלנו לייצר בכמויות מסחריות את המוצר.

כיצד מתבצע התהליך בפועל?

ראשית, יש לגייס מומחים בתחום, רצוי שיהיו אלה מומחי דיגיטל חיצוניים ולא רק מומחים מטעמנו, כאלה שלא ראו מעולם את המוצר, ויכולים לחוות חוות דעת אובייקטיבית. כמובן, עליהם ללמוד מי קהל היעד, מה המטרה של המוצר, מה בדיוק תסריטי השימוש בו, וכל דבר אחר שאמור לעזור להם להבין מה המטרה של המוצר ומה אנחנו רוצים שהוא ייספק.

שנית, צריך להיכנס אל הממשק של המוצר ולבצע מגוון תסריטים שונים, מוגדרים, תסריטים נפוצים ופחות נפוצים, כאלה שאנחנו חושבים שהמשתמשים במוצר ייעשו וכאלה שהם יכולים לעשות, גם אם לא מדובר בהכרח במשהו נפוץ. כל מבחן כזה צריך להיות מתועד באופן מלא, להציג את ההתנהגות של המשתמשים, את ההתנהגות של המוצר ולבחון הכל על פי מודלים התנהגותיים. למשל, האם המשתמש חש תחושת שמחה, סבלנות, רוגז, כעס או כל דבר אחר. צריך להדגיש, אם מדובר על אתר או אפליקציה (קראו גם על Application UX), הרי שהמבחנים צריכים להתבצע על פלטפורמות שונות, מובייל, מחשב, טאבלט.

בסופו של דבר, כל אחד, אמור לספק חוות דעת על מה שהוא הרגיש, הוא אמור לספק חוות דעת על אופי השימוש במוצר בעינייו.

טכנולוגיה כסף משפטי שיווק
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהו סרטון תדמית וכיצד הוא יתרום לעסק שלכם?
סרטון תדמית הוא סרטון הסברה שבא להראות את פועלכם ועיסוקכם, יחד עם המטרה לשמה אתם פועלים ולהנגיש זאת...
קרא עוד »
דצמ 27, 2020
ניהול מוניטין ברשת
אם יש משהו שכל בעל עסק (וכל אדם) חייב להתייחס אליו במלוא הרצינות, הוא ניהול מוניטין ברשת. הרשת מוצפת...
קרא עוד »
אפר 22, 2019
פתרון בטיחותי אלגנטי: הבחירה החכמה במרפסות וחלונות שלא תרצו לפספס
המרפסת והחלון הם לא רק פרטים עיצוביים בבית – הם חלק בלתי נפרד מהנוחות, האסתטיקה והבטיחות שלנו. אבל...
קרא עוד »
אוק 28, 2025
איך לבחור חברה לקידום אתרים?
אם סיימתם לבנות את אתר האינטרנט שלכם, אתם וודאי יודעים שהשלב הבא הוא לדאוג לקידום של אתר האינטרנט כך...
קרא עוד »
יול 16, 2022
פוקר קלפים – האם באמת אפשר לשחק כמו מקצוענים?
פוקר קלפים, המשחק שכבש את העולם וגרם לכולם לחשוב שהם יכולים להיות המאסטרים הבאים של שולחן המשחק, הוא...
קרא עוד »
אוג 31, 2025
גילוי הפוטנציאל האישי: כך אימון אישי לחיים מפצח את הקוד להצלחה שלך
כמה פעמים יצא לכם לשבת ולתהות – מה המכשול האמיתי שמונע מכם לפרוץ? למה אתם מרגישים שאתם תקועים במקום,...
קרא עוד »
נוב 24, 2025
השפעת ה-SEO על השיווק באינטרנט: מדוע זה חשוב יותר מהקפה של בוקר?
כשהעולם מתפשט ברחבי הרשת, אחת השאלות המקרבות רבות להסעיר היא: איך גרסה דיגיטלית של השיווק יכולה להפוך...
קרא עוד »
ספט 16, 2024
מה מיוחד בשרתים פרטיים ווירטואליים? כל מה שאתה צריך לדעת 
Servers are everywhere! שרת וירטואלי של אינטרהוסט הוא משמש אותנו במגוון רחב של שימושים, מהאינטרנט ועד מנגנונים...
קרא עוד »
אוג 25, 2024
אופטימיזציה של אתר לקידום
אופטימיזציה היא בעצם התאמה של האתר ושיפורו תוך עריכה פנימית בו. כאשר מדברים על אופטימיזציה של אתר...
קרא עוד »
דצמ 09, 2020
להפוך אפליקציה למכונת כסף: הסודות שממש לא לימדו אותך
תמיד חשבת שאפליקציה טובה זה סתם משהו מעניין שפותחים וכולם יאהבו? תחשוב שוב! אחרי שהאפליקציה שלך מונחת...
קרא עוד »
אפר 22, 2025
המדריך המלא לקידום אתרים לעורכי דין: איך למשוך את הלקוחות הנכונים?
עורכי דין, בואו נדבר גלויות – התחרות בתחום שלכם לא פשוטה. כל עורך דין רוצה להיות הבחירה הראשונה של...
קרא עוד »
ינו 19, 2025
טעויות נפוצות בבחירת מילות מפתח
ככה פתאום באמצע החיים החלטתם לשנות את תחום הקריירה שלכם מזה 15 שנים, ולצאת לדרך חדשה בתחום שיעניק לכם...
קרא עוד »
אפר 20, 2019